Actualitate

Pro sau contra clasei 0

Citiţi, în continuare, opiniile câtorva câmpineni despre introducerea clasei 0 în sistemul educaţional românesc.

Oana Merca, cadru didactic: „Nu se justifică nici din punct de vedere educaţional, nici din punct de vedere al dezvoltării psihomentale a copilului. Locul copilului de cinci-şase ani e la grădiniţă, unde are mediu propice şi personal calificat pentru o dezvoltare armonioasă. Nici din perspectiva organizării nu există o pregătire logistică în şcoli, pentru a primi copii de această vârstă”.

Lucia Popa, cadru didactic: „Nu mi se pare prea potrivită această idee. Eu pot spune că, până acum, educatoarele
şi-au făcut foarte bine treaba în acest sens, pregătindu-i pe cei mici pentru clasa I. Mie mi se pare că lucrurile devin complicate cu introducerea acestei clase pregătitoare în şcoli şi nu cred că cineva are de câştigat. Eventual se vor mai cheltui nişte bani în plus”.

Iulian Aldea, om de afaceri: În principiu, sunt de acord cu apariţia acestei clase zero, a unei clase pregătitoare pentru şcoală. Cred, totuşi, că noi punem din nou carul înaintea boilor, pentru că se vor ivi cu siguranţă piedici obiective. Adică se vor trezi conducerile şcolilor că nu au spaţii adecvate pentru crearea unei săli de clasă în acest sens, în general, nu vor găsi o logistică adecvată. Nu în ultimul rând, trierea copiilor de către o comisie de psihologi va genera acestorar un disconfort, implicit şi  părinţilor. Sigur, se vor naşte discuţii de genul «copilul meu e deştept, dar nu l-au evaluat bine sau n-au vrut cei din comisia de psihologi să o facă aşa cum trebuie». Sunt pesimist în ce priveşte consecinţele acestei idei”.

Natalia Bogdan, casnică: „Clasa 0 este utilă din punctul de vedere al învăţătorului, care, în clasa I, a avut, până acum, atât copii bine pregătiţi pentru şcoală, cât şi copii total nepregătiţi, învăţătorul fiind nevoit să „tragă înapoi” pe cei isteţi pentru ca şi ceilalţi să vină din urmă… Cei dintâi se plictiseau, iar ceilalţi se simţeau depăşiţi… Din punctul meu de vedere, e utilă…, dar nu ştiu dacă există, la acest moment, baza materială şi surplusul de educatori necesar”.

Florin Marcu, economist: „Nu este o idee rea introducerea acestei clase pregătitoare. Totuşi, ca de obicei, ideile bune ne găsesc nepregătiţi, neexistând un suport, o bază materială solidă, cu tot ce implică acest proiect atât de delicat, plus resurse umane specializate. Este delicat, pentru că sunt implicaţii emoţionale, psihoafective atât din partea părinţilor, cât mai ales a unor copii mici”.

To Top

Powered by themekiller.com watchanimeonline.co