Telefonul verde al pacientului
Dacă v-aţi săturat să vedeţi mizeria din spitale şi să nu aveţi cui să spuneţi, ei bine, de acum s-a rezolvat şi această problemă.
Primăria Ploieşti a amplasat telefoane în cele două unităţi sanitare pentru ca toţi pacienţii nemulţumiţi să poată contacta administraţia locală. Pacienţii pot apela gratuit linia verde şi semnala diverse nereguli, fără să se teamă că personalul medical va afla cine a făcut reclamaţia.
Şapte astfel de telefoane funcţionează deja la Spitalul de Boli Infecţioase şi la cel Municipal, ambele aflate în administrarea Primăriei Ploieşti. La Muncipal, liniile verzi de legătură directă sunt montate în toate secţiile, inclusiv în Policlinica unităţii sanitare.
“Oamenii au întrebat mai întâi ce este cu paşii aceştia verzi pe holuri. Le-am explicat apoi că paşii îi direcţionează spre aceste telefoane de la care pot suna să reclame diverse probleme existente în spital. Nu ştiu, însă, dacă le-a şi folosit până acum cineva”, a declarat Georgeta Stăicuţ, de la registratura Spitalului Municipal.
De apreciat
Inţiativa este privită cu ochi buni atât de medici cât mai ales de pacienţi, care speră că astfel se va îmbunătăţi calitatea serviciilor medicale. Aşa cum era de aşteptat, însă, părerile sunt împărţite. Unii dintre cei internaţi au declarat că ideea este bună, iar alţii spun că oricum nimeni nu le va rezolva problemele nici dacă vor suna.
Edilul şef al Ploieştiului a spus că toate sesizarile vor fi controlate inopinat de echipe ale municipalităţii. “Vom controla, de exemplu, dacă lenjeria se schimbă o dată la trei zile aşa cum am recomandat. Nu ne putem da specialişti în actul medical, dar oricine poate observa starea de curăţenie dintr-un spital”, a spus primarul Ploieştiului, Andrei Volosevici.
Cazurile de culpă medicală vor fi raportate la Direcţia de Sănătate Publică Prahova şi Colegiul Medicilor Prahova.
De săptămâna viitoare, toţi pacienţii celor două spitale ploieştene vor primi, la internare, pliante cu informaţii despre drepturile şi serviciile de care ar trebui să beneficieze pe durata spitalizării. Raluca EPARU