Nu mai avem bani de parapeţi
Riscul de producere a accidentelor pe DN1 rămâne, în continuare, mare, din cauza… lipsei banilor. Cele 300 de separatoare de sens care au fost montate în urmă cu o lună la ieșirea din Ploiești au ajuns doar pentru aproape doi kilometri de șosea.
Proiectul a fost amânat din lipsa banilor, așa că mai avem de așteptat până vom vedea separatoare până la Nistorești. “Parapetul acesta de tip greu este în programul de lucrări pentru asigurarea unor condiții optime pentru siguranța circulației. Anul acesta s-a montat un kilometru și 800 de metri, de la ieșirea din Ploiești spre Câmpina. Având în vedere lipsa fondurilor, programul rămâne la această fază și acest kilometru și ceva este adus de pe Centura de Vest, pentru că a fost un surplus acolo, de la sensurile giratorii și pasaje”, a declarat șeful Secției Drumuri Nationale Prahova, Valerian Manta.
Eficiență maximă
Separatoarele sunt foarte importante și în numai o lună, în zona lor, s-au înregistrat cu 25 de accidente rutiere mai puțin decât în aceeași perioadă a anului trecut. “Avem o reducere a numărului de accidente grave, în special pe tronsonul Centura de Vest a municipiului Ploiești, unde s-au montat separatoare de sens. Noi am făcut demersuri pentru a continua cu aceste separatoare până în zona Comarnic, cât și pe DN1B, Valea Călugărească-Bucov”, a declarat șeful Serviciului Poliției Rutiere Prahova, comisar-șef Ștefan Crivăț. “Sunt de maximă importanță, de când le-am montat nu am mai avut un accident de circulație soldat cu morți sau răniți. La patru benzi, pe sectorul din Prahova, de DN1, avem 55 de kilometri de montat și, în funcție de sursele financiare, vom continua să realizăm acest program”, a completat Valerian Manta.
Un singur parapet din beton costă 300 de lei, astfel că pentru cei 55 de kilometri pe care ar trebui să se monteze aceste separatoare este nevoie de 16.500 de lei. Ele sunt dotate cu dispozitive de semnalizare fluorescente pe timpul noptii, iar datorită înălțimii, șoferii nu mai sunt orbiți de farurile mașinilor de pe contrasens. Statisticile arată că traficul pe DN 1 este de două ori mai mare decât pe ambele autostrăzi existente în România, în zilele normale. În weekend, acest sector de drum, spre munte, este tranzitat de 54.000 de mașini în doar 24 de ore. R. E.