Actualitate

Hârburile RATP-ului şi problemele lor

tramvai-defectCă multe dintre mijloacele de transport în comun din Ploiesti sunt vechi și foarte vechi, o știe toată lumea. Partea proastă este că în primul rând cetățenii de rând, aflați în postura de călători, simt pe propria piele deficiențele parcului auto al RATP Ploiești.

Într-una din zilele săptămânii trecute, de exemplu, un sens al străzii Ștefan Greceanu a fost blocat în intersecția cu strada Romană, timp de 30 de minute, după ce un tramvai a rămas în pană. Traficul a devenit un haos, când toate autoturismele și tramvaiele ce trebuia să treacă prin zonă au așteptat ca vehiculul defect să fie tractat. Asta după ce s-a descoperit că defecțiunea era de natură electrică. Cât despre pasagerii tramvaiului, aceștia au coborât și s-au îndreptat spre stație, sau au mers pe jos spre destinație. “Am stat vreo 20 de minute, dar apoi ne-am dat jos dacă am văzut că nu mai pleacă. Am plătit bilet, normal, ce să facem? Asta este țara noastră. Mi s-a mai întâmplat, nu e pentru prima dată”, a declarat o ploieșteancă.
Autoritatile locale spun că cele mai multe dintre tramvaiele din Ploiești sunt din 1981 și chiar dacă celelalte sunt ceva mai noi, tot se poate întâmpla ca acestea să aibă probleme la calea de rulare. De cele mai multe ori, ca și în cazul troleibuzelor, defecțiunile apar mai ales în intersecții și în curbe.

Probleme și cu troleibuzele
În încercarea de a remedia o parte din problemele care apar, autoritățile locale au achiziționat, la sfârișitul anului trecut, 24 de troleibuze. Zece dintre acestea, provin, se pare, dintr-un lot scos din uz în regiunea elvețiană Lausanne, după ce două au luat foc în 2005. Povestea troleelor a ajuns în cotidianul elvețian “24 heures” sub forma unui articol denumit “Arse la Lausanne, ajung în România”. Retrase din Lausanne, troleele au ajuns la Budapesta, dar nu au fost cumpărate pentru că aveau defecțiuni, relatează presa elvețiană. Cele zece mijloce de transport au fost deja livrate RATP-ului, dar nu au fost nici plătite și nici introduse în trafic.
“Ele sunt aduse, se face un proces verbal de preluare, când este tot lotul adus la Ploiești se face o analiză de către o comisie tehnică, caiet de sarcini, cât și funcționare, după care se face procesul verbal de recepție. În baza acestuia, se înaintează către municipalitate și din acel moment se poate discuta despre plată”, a declarat directorul RATP Ploiești, Radu Popescu.

Edilul va fi precaut
Primarul Ploieștiului a declarat că troleele nu au fost, încă, testate, dar nu vor fi cumpărate dacă au defecte.
“Nu vrem să avem relații comerciale cu o anumită firmă care la un moment dat ar aduce diverse autobuze. Noi discutăm cu reprezentanțe, e un amănunt foarte, foarte important. Dacă reprezentanțele nu sunt în stare să ne spună dacă sunt retrase, sunt cu probleme, nu sunt cu probleme…, dar eu mă îndoiesc că o carte de vizită a unei reprezentanțe în România este de așa manieră. Oricum, urmează să ne lămurim cu toții… Nu este niciun fel de leuț din ban plecat pe acest contract și nici nu va pleca până nu ne vom lămurii, pentru că nici măcar nu sunt recepționate o parte dintre ele. În cazul în care nu vor fi bune, le-am reziliat contractul fără niciun fel de discuție și le vom cere și daune”, a spus edilul Andrei Volosevici.
Cât despre călători, aceștia spun că e de preferat ca RATP să achiziționeze mijloace de transport în comun sigure și, pe cât posibil, la prima mână.
“Decât să dăm bani mai puțini și să luăm un lucru prost, mai bine dăm mai mult și luăm un lucru bun și-l folosim mai mult. Nu aș avea curaj să mă urc într-un vehicul care ar putea lua foc, dar nu ai de unde să știi”, a declarat un localnic.
În cazul în care vor trece testul, cele 24 de troleibuze vor costa 15 milioane de lei.Raluca EPARU

To Top

Powered by themekiller.com watchanimeonline.co