Imobiliare Valea Prahovei
Administratie

Reducerea personalului – un glonţ pe lângă urechea administraţiei

În plină perioadă de calcule făcute de autorități pentru reducerea schemelor de personal din administrație și nu numai, unii sunt fericiți că instituția din care fac parte nu a angajat fără rost și toate locurilee de muncă sunt sigure, iar alții tremură la gândul că vor fi pe lista neagră a celor caree își vor pierde slujbele. Până și actorii au stat cu sabia deasupra capului, Teatru “Toma Caragiu” din Ploiești fiind pe punctul de a se închide. Noroc cu faptul că autorităţile au căutat în arhive.

Actorii Teatrului “Toma Caragiu” din Ploiești, ca și cei ai multor alte instituții de cultură din țară, au trăit, câteva zile, cu teama că instituția ar fi putut fi desființată. Asta, pentru că angajații săi nu mai încăpeau în noua organigramă a Primăriei Ploiești, care prevede reducerea multor posturi, chiar din propria structură. Tocmai de aceea, teatrul nu intră nici măcar în categoria celor care trebuie să disponibilizeze o parte dintre angajați, ci în aceea a teatrelor care nu mai pot funcționa în actuala structură. “O variantă ar fi să ne transformăm în fundaţie sau asociație culturală, care beneficiază de fonduri nerambursabile, dar nu e deloc uşor şi nici folositor nouă. Asta pentru că vom sta mereu la bunăvoinţa autorităţilor şi vom fi cuprinşi în bugetul local, doar dacă mai rămân bani de alocat pentru noi. Este o situaţie total neplăcută şi chiar nu ştim ce se va întâmpla. Deocamdată, domnul primar Andrei Volosevici ne-a asigurat de tot sprijinul Primăriei Ploiești, dar când dumnealui nu va mai fi primar… ce se va întâmpla? Ar mai fi un fel de comasare cu filarmonica și structurile profesionale, mă refer la personalul artistic și personalul tehnic de deservire de scenă, rămân neschimbate”, a declarat directorul Teatrului “Toma Caragiu” din Ploiești, Lucian Sabados, la mijlocul săptămânii trecute.

Toată lumea a fost supărată
A fost limpede pentru toată lumea că, în acest fel, teatrul nu putea rezista foarte mult, pentru că este incapabil să se autofinanțeze. În ceea ce-i privește pe angajați, aceștia nu au știut încotro o vor apuca în caz că se întâmplă ce era mai rău. “Avem opţiuni prea puţine şi ar însemna să ne transformăm fie în Moş Crăciun, fie să dăm spectacole la firme, dar nimeni nu vrea asta. Nu este ceea ce ne dorim şi nu pentru asta ne-am pregătit atât. Actorii sunt oamenii care vin de dimineață și stau până seara pe scenă. Desigur, vor fi şi acţiuni de protest, pentru că totul e o mare bătaie de joc”, a declarat liderul sindicatului actorilor de la teatru, Karl Backer.
Teatrul “Toma Caragiu” are 175 de angajați, dintre care doar 48 sunt actori. Restul reprezintă personal TESA, în mică măsură, și personal auxiliar fără de care teatrul nu ar putea exista. Adică acea armată de oameni din spatele scenei care face posibilă transpunerea pieselor într-o anumită epocă și într-un anumit peisaj: costumieri, tapițer, ingineri de lumină, de sunet și mulți, mulți alții. Tapițerul teatrului, de exemplu,  nu-și poate imagina scena fără existența lui. “Eu cred că fără decor nu se poate juca o piesă. Fiecare piesă e cu decorul ei specific. Tot ce facem noi aici este migălos şi deosebit. Nu oricine poate face decor de teatru şi chiar nu văd cum ar fi piesele fără decor”, se întreabă Grigore Popescu.

Sală cu confort sporit
Ironic sau nu,  chiar în această perioadă, teatrul se gătește cu haine noi, machete și fotolii deosebite urmând să fie amplasate în sala mare. “Se trage șapa autonivelantă, un covor de sală foarte frumos, nou, iar scaunele sunt o minune, scaune de producție poloneză, gen fotoliu. Vom termina această investiţie aprobată înainte ca totul să o ia razna şi o să vă prezentăm totuşi sala aceasta făcută frumos, pe 20 august”, a spus Lucian Sabados.
Conducerea Primăriei Ploiești a promis angajaților Teatrului “Toma Caragiu” că va face tot posibilul pentru a evita desființarea, avansându-se chiar soluția comasării cu Filarmonica “Paul Constantinescu”.
Din fericire, însă, nu a mai fost nevoie de așa ceva, deoarece, conform primarului Andrei Volosevici au fost găsite în arhive date conform cărora teatrul din Ploieşti a fost înfiinţat la 1949 ca instituţie de sine stătătoare. Deci, nu are legătură cu organigrama primăriei.

Vor rămâne doar 37
Zile negre și pentru Poliţia Comunitară din Câmpina. Conform celor hotărâte de Guvernul României, mai trebuie să rămână doar câte un agent la 1.000 de locuitori. Decizie care o pune pe Carmen Gheorghe, directorul instituţiei, în situația de a reduce personalul de la 85 de agenţi, la doar 37. „Nu pot să spun că cei care vor rămâne sunt suficienţi pentru municipiul Câmpina şi pentru tot ceea ce gândim noi să organizăm, dar nu putem să mărim numărul de agenţi. A fost totul stabilit prin ordonanţă guvernamentală, aşa că vom avea doar 37 de agenţi comunitari”, a declarat directorul Poliției Comunitare Câmpina, Carmen Gheorghe. Aflată de câteva luni la conducerea instituției, acesta trebuie să întocmească lista pe care vor fi trecute nu mai puţin de 48 de nume. Oameni care vor fi daţi afară dintr-un post pe care îl credeau stabil.
„Este cea mai grea misiune pe care o am în meseria mea, de când lucrez în administraţia publică. În cei 18 ani, niciodată nu am fost pusă într-o astfel de situaţie. Este foarte greu să poţi pune pe listă un om care are rezultate bune. Eu ştiu? Deocamdată suntem în situaţia în care să alegem anumite criterii şi, zic eu, că aici un rol important îl are şi sindicatul”, a spus Carmen Gheorghe.
O misiune grea pentru conducere, dar o situație și mai grea pentru cei care vor rămâne, în scurt timp, fără locuri de muncă. Cine pleacă și cine rămâne? Deja agenţii au început să discute pe la colţuri şi speră ca pe lista respectivă să nu fie şi numele lor.

Și mai multe atribuții
Pe de altă parte, decizia de renunţare la un număr semnificativ de agenţi a venit aproape concomitent cu altă decizie, respectiv cea de înfiinţare a Poliţiei Locale.
Acest organism va lua ființă în scopul exercitării atribuţiilor privind apărarea drepturilor şi libertăţile fundamentale ale persoanei, a proprietăţii private şi publice, prevenirea şi descoperirea infracţiunilor, în următoarele domenii: ordinea şi liniştea publică, circulaţia pe drumurile publice, disciplina în construcţii şi afişajul stradal, protecţia mediului, activitatea comercială, evidenţa persoanelor şi alte domenii care sunt stabilite prin lege.
Chiar directorul Poliţiei Comunitare Câmpina a fost una dintre persoanele care a participat efectiv la elaborarea acestei legi. Din păcate, a apărut în momentul în care a fost dată şi legea conform căreia trebuie să existe doar un agent comunitar la 1.000 de persoane.
E un paradox – se reduce personalul la mai puţin de jumătate, dar apar alte atribuţii! Până şi Carmen Gheorghe are rezerve în ceea ce priveşte buna funcţionare a noii instituţii.
Şi totul pleacă de la cei minus 25% din veniturile salariale şi un singur agent la 1.000 de persoane. Şi, în plus, mai există şi prevederea ca toate fondurile să fie asigurate de bugetul local, Guvernul nemaiavând nimic de-a face cu Poliţia Locală.

Fără concedieri la Consiliul Județean
Peste tot se fac reduceri de personal, mai puțin la Consiliul Județean (CJ) Prahova.
Președintele acestei instituții i-a liniștit pe angajați și, săptămâna trecută, a vorbit doar despre comasarea unor direcții.
Așa se face că din șapte directori vor rămâne doar patru, ceilalți urmând să ocupe posturi de șefi de servicii, tot în cadrul instituției. Conducerea CJ Prahova se bucură, acum, că a fost prevăzătoare și nu a angajat mai mult decât îi trebuie ca să funcționeze și tocmai de aceea, în actualul context, nu e pus în pericol postul nimănui. “Avem 103 posturi libere şi pe acelea le vom disponibiliza. Aşa se face că nimeni nu va avea de suferit în Consiliul Judeţean, mai mult decât tăierea celor 25% din salariu. Vom rămâne cu 638 de posturi, exact câte trebuie”, a declarat președintele CJ Prahova, Mircea Cosma.
Angajații sunt cât se poate de mulțumiți că deși guvernanții le-au tăiat din lefuri, tot au un loc de muncă. “Este o veste bună, singura după multă vreme. Avem datorii, ca toată lumea, dar ne-am pregătit foarte mult pentru ceea ce facem şi ar fi păcat să plecăm în alte părţi”, a declarat Antoaneta Varga, o angajată a instituției.
De la 1 august, CJ Prahova chiar va face angajări.
“Este vorba despre 163 de posturi pe care le vom genera prin introducerea poliţiei judeţene. În această structură sunt așteptați să intre, pe bază de concurs, polițiștii comunitari din tot județul, care vor rămâne sau au rămas, deja, fără slujbă odată cu disponibilizările”, a mai declarat Mircea Cosma. Raluca EPARU, Relu NISTOR

To Top

Powered by themekiller.com watchanimeonline.co