Actualitate

Ministrul Boagiu, în control la calea ferată

Ministrul Transportului şi Infrastructurii, Anca Boagiu a făcut la sfârşitul săptămânii trecute o vizită pe Valea Prahovei, pentru a verifica lucrările la calea ferată pe tronsonul Câmpina-Predeal.

Deşi cu un an întârziere, tronsonul va fi finalizat în noiembrie anul acesta, chiar dacă nu este un bun exemplu modul în care s-a efectuat lucrarea. „Este un exemplu de «aşa nu» pentru că, din nefericire, o combinaţie de cinci companii, fiecare cu propriile atribuţii, fără un lider de proiect, duce la o bulibăşeală pe şantier. În principiu, noi suntem mulţumiţi că negocierile pe care le-am făcut cu Comisia Europeană au condus la menţinerea sumei, un tronson de peste 77 de milioane de euro, iar faptul că se va finaliza la sfârşitul acestui an nu va aduce corecţii financiare”, a declarat ministrul Anca Boagiu, în timpul primei opriri, de la Câmpina.
Un drum cu trenul Bucureşti – Predeal va fi parcurs în numai două ore. „Sunt finalizate lucrările de modernizare la partea de infrastructură din staţii, podurile, iar în noiembrie va circula la viteza pentru care el a fost proiectat”, a declarat ministrul Transporturilor şi Infrastructurii. Uniunea Europeană contribuie pentru aceste modernizări cu 377 milioane de euro, iar contribuţia proprie este de 113 milioane de euro. Lucrările au început în 2007 şi în momentul de faţă sunt finalizate în proporţie de 80%. „Să nu ne aşteptăm la minuni. Dacă zece ani nu s-a investit nici măcar în întreţinerea de cale ferată, nu putem recupera în câteva luni ceea ce nu s-a făcut în atâţia ani”, a mai spus Anca Boagiu. Din Câmpina, ministrul a plecat cu trenul spre Sinaia, unde liniile unu şi doi sunt deja reabilitate, iar celelalte sunt în curs de execuţie.

Mulţumită, dar nu foarte
„Aş fi fost foarte mulţumită dacă lucrările se finalizau anul trecut, aşa cum era prevăzut conform contractului iniţial”, a declarat Anca Boagiu. Potrivit ministrului, investiţiile în calea ferată erau necesare, deoarece în ultimii ani, acest sector a fost „uitat”.
„Este adevărat că trebuia mult mai mult investit în ultimii zece ani în calea ferată şi trebuia să fie şi ea tratată cu interesul cu care a fost tratată infrastructura, deşi nici aceasta nu a fost foarte norocoasă”, a spus ministrul.
Anca Boagiu a asigurat că lucrările vor fi terminate până pe 29 noiembrie 2011. Calitatea lor este ireproşabilă pe partea de suprastructură, după părerea ministrului.
„Acolo unde lucrările nu au fost corespunzătoare, consultanţii au cerut înlocuiri şi modificări, conform prevederile contractuale.  Pe partea de suprastructură, nu este nimic de reproşat. Cinste celor care au lucrat la poduri, chiar dacă sunt firme româneşti şi ne-am obişnuit să le criticăm, au lucrat foarte bine şi merită lăudaţi”, a completat Anca Boagiu.
În scurta oprire la Sinaia, ministrul transporturilor a vizitat gara şi expoziţia de trenuri în miniatură. După Sinaia, următoarea oprire a trenului special a fost Predeal, capătul de linie al reabilitării căii ferate. Diana ROMAN, Claudia BÎRLĂ

To Top

Powered by themekiller.com watchanimeonline.co