Actualitatea economică
Un român a lansat tableta cu care vrea să dărâme iPad!
Televoice a lansat astăzi Neura, cea mai puternică tabletă PC cu sistem Android, cu ajutorul căreia vrea primul loc în piaţa până la sfârşitul anului.
Tableta Neura a fost lansata în două variante, cu modem 3G, la un preţ aproximativ de 1.899 lei şi fără 3G, dar cu Wi-Fi, la 1.500 lei. Liviu Nistoran, directorul companiei, a spus că a pregătit un stoc de 3.000 de unităţi, pe care speră să-l vândă în următoarele trei luni.
Neura, tabletă cu aplicaţii româneşti preinstalate, funcţionează cu sistemul de operare Android 2.2 şi este dotată cu întreaga paletă de conectivitate: wirlesss, direct PC, Internet, reţea LAN, 3G, Wi-Fi, Bluetooth, USB 2.0, SD şi, prin adaptor, HDMI, Ethernet. Neura este echipată cu un procesor Nvidia Tegra 2, 1 Ghz Dual Core, cu accelerare grafică full HD, un display de 9,7 inch, ecran capacitiv, multitouch, de tip Wide View Angle.
„Neura este peste iPad”, a spus Nistoran. Compania intenţionează comercializarea tabletei şi în Bulgaria, Ungaria sau Polonia. Nistoran a estimat că investiţiile făcute pentru realizarea acestei tablete se ridică la 100.000 euro.
O marcă de bere celebră în Cehia, produsă la Ploieşti
Bergenbier, al treilea producător de bere de pe piaţa locală, deţinut de fondul de investiţii CVC Capital Partners, a început să producă la Ploieşti brandul Staropramen, unul dintre cele mai vândute din Cehia, ţara cu cel mai mare consum de bere per capita la nivel mondial.
„Producţia a început în urmă cu câteva săptămâni, iar distribuţia a ajuns la un nivel la care putem da drumul campaniei TV de promovare”, a spus Tiberiu Mercurian, directorul de marketing al Bergenbier pentru Ziarul Financiar.
Staropramen este brandul fanion din portofoliul fondului de investiţii CVC Capital Partners şi este al şaselea brand pe care Bergenbier îl produce la Ploieşti, singura unitate de producţie a companiei. Celelalte branduri produse în fabrica de la Ploieşti sunt Bergenbier, Noroc, Stella Artois, Beck’s şi Lowenbrau. Compania mai importă însă specialităţile belgiene Leffe şi Hoegaarden.
Staropramen, care se vinde în peste 30 de ţări, este brandul pe care StarBev, grup din care face parte şi Bergenbier, mizează puternic.
Noi investiţii japoneze
în Prahova?
Camera de Comerţ şi Industrie Prahova a organizat vineri, la Ploieşti, vizita lui Tomohiro Yoden – Director General Jetro România – Organizaţia Japoneză pentru Comerţ Exterior.
Evenimentul a fost organizat ca urmare a vizitei din 1 iunie a.c. a lui Shin Ogawa, şeful Secţiei Economice a Ambasadei Japoniei în România, ambele acţiuni făcând parte dintr-o campanie a CCI Prahova de atragere a investiţiilor japoneze în judeţul nostru, dar şi de identificare de proiecte de colaborare bilaterală româno-japoneză, proiecte destinate comunităţii de afaceri locale.
Vizita a avut ca scop o mai bună cunoaştere reciprocă, prezentarea situaţiei actuale a relaţiei bilaterale şi a oferit posibilitatea de a consolida cooperarea economică între Japonia şi România, în special între Japonia şi judeţul Prahova, precum şi de a găsi modalităţi concrete de a promova potenţialul pe care judeţul nostru îl prezintă pentru investitorii japonezi.
Rubrică realizată de cotidianul online www.prahovabusiness.ro