Turism

Cele mai slabe încasări din ultimii şapte ani

tarife-de-crizaSocietățile implicate în activități turistice pe Valea Prahovei au resimțit serios criza economică, chiar dacă au încercat să atragă clienții cu tot felul de oferte, mergând până la reduceri de 25%.

Turismul de pe Valea Prahovei a fost afectat serios de criza financiară în acest sezon de iarnă. Hotelierii au avut cele mai slabe încasări din ultimii șapte ani. Chiar dacă au scăzut preţuri, au oferit gratuităţi şi diverse facilităţii, turiştii au fost cumpătaţi. Mulţi au preferat, în acest sezon, să se cazeze doar pentru maxim trei zile, semn că au vrut să facă economie. Cu aproximativ 50% s-au micşorat încasările faţă de 2009, iar directorii unităţilor nu ştiu ce să mai facă pentru a atrage mai mulţi clienţi. „Din păcate a fost un sezon în care s-a resimţit criza foarte mult. Circulaţia tursitică s-a redus cu aproximativ 50% faţă de anul trecut. Au fost doar grupuri de conjunctură şi foarte puţine persoane care au venit la relaxare sau la schi. Semnalele pentru următoarea perioadă nu sunt prea optimiste. Am făcut oferte speciale pentru anumite perioade, în care tariful de cazare este redus substanţial”, a precizat Marius Seceleanu, directorul de marketing al unui hotel.

Noroc cu firmele
Din cauza crizei, gradul de ocupare individuală al hotelurilor de la munte s-a înjumătăţit, comparativ cu perioada similară din 2008 sau 2009. Din fericire, nu a scăzut numărul conferinţelor şi a team-building-urilor. Marile companii încă mai preferă să organizeze astfel de evenimente pe Valea Prahovei, iar reprezentanţii unităţilor de cazare ştiu să răspundă cerinţelor acestor clienţi şi să lanseze oferte avantajoase. „Sezonul 2009-2010 este unul slab, în pofida ofertelor speciale pregătite pentru potenţialii clienţi. Turiştii nu au mai venit la munte în număr mare din cauza crizei, a drumurilor şi a vremii, care nu prea a ţinut cu noi. Am scăzut foarte mult tarifele obişnuite, cu până la 25% faţă de anii trecuţi, de exemplu”, a explicat Ciprian Stanciu, directorul agenției unui hotel.
Pentru 8 Martie şi Paşte s-au lansat oferte de criză, ce includ acces gratuit la saună, piscină şi sala de fitness. Turiştii sunt aşteptaţi în camere spaţioase, dotate cu minibar şi televizor, iar hotelierii spun că servirea va fi ireproşabilă.Adelian ANEI

To Top

Powered by themekiller.com watchanimeonline.co