Vacanţă în România
Descoperă şi redescoperă
În perioada 15-18 octombrie 2009,
s-a desfăşurat, la Romexpo, cea de-a XXII-a ediţie a Târgului de Turism al României – TTR 2009 – ediţia de toamnă, expoziţie internaţională dedicată tuturor operatorilor activi din domeniul turismului. Evenimentul a fost organizat sub patronajul Ministerului Turismului şi Camerelor de Comerţ şi Industrie din România. Dacă, la ediţia precedentă, au participat în jur de 250 de firme româneşti şi străine, la această ediţie au fost peste 400 de firme participante. Organizatorii au încercat să aducă un concept nou în amplasarea firmelor, la parter şi primul etaj aflându-se cele româneşti, iar la ultimul etaj cele străine. Înainte de a tăia panglica şi a declara deschis oficial târgul, ministrul Elena Udrea a ţinut un discurs despre importanţa turismului românesc, făcând, în acelaşi timp, un îndemn şi anume că ţara noastră este minunată şi ar trebui să o descoperim sau să o redescoperim de câte ori avem această posibilitate, ideea de bază a acestui târg de turism fiind promovarea României.
Elena Udrea: „Pentru că avem o ţară frumoasă, de multe ori necunoscută chiar de noi, românii, am decis că, în primul rând, vrem să facem cunoscută România românilor şi-apoi vrem să o arătăm tuturor străinilor şi pe toţi să îi convingem să îşi petreacă vacanţele în ţara noastră. Anul aceste a fost un prim semnal că românii îşi iubesc ţara şi vor alege România măcar pentru o parte a vacanţelor lor. Cred că o mai mare atenţie acordată destinaţiilor turistice româneşti va face ca acestea să fie alese întotdeauna primele atunci când românii vor vorbi de vacanţă.”
George Nastasia, secretar de stat la Ministerul Turismului: „Este foarte important pentru promovarea României ca destinaţie turistică. Prin acest târg, vrem să accentuăm destinaţiile turistice din România atât pentru partenerii externi, cât şi pentru turiştii români, care, din păcate, în ultima perioadă, nu mai cunosc ce frumuseţi şi ce destinaţii avem în România.”
Tema principală a târgului a fost Maramureşul, iar campania s-a intitulat „Crăciun în Maramureş”.
„Cel mai bine se cunoaşte Maramureşul dacă turiştii doresc şi vin să îl viziteze la el acasă; acesta este scopul târgului, să promovăm Crăciunul în Maramureş şi, bineînţeles, Revelionul, obiceiurile şi datinile, care se păstrează din trecut până în prezent; e o dovadă că Maramureşul este o atracţie nu numai pe plan de păstrare a tradiţiilor, ci şi în interesul dezvoltării turismului în zonă.” A mărturisit Viorel Coroian, vicepreşedintele Asociaţiei de Dezvoltare şi Promovare a Maramureşului.
Bineînţeles că de la Târgul de Turism nu au putut lipsi autorităţile şi asociaţiile profesionale şi oficialităţi care au reprezentat Valea Prahovei, dar şi zone învecinate, cum ar fi Bran sau Râşnov.
Vlad Oprea, primar Sinaia: „Ca de fiecare dată, Sinaia vine în forţă la un târg de turism. Dacă, în primăvară, am venit cu o ofertă pentru sezonul de vară-toamnă, de data asta, venim cu o ofertă pentru sezonul de iarnă. Eu chiar cred că, în această perioadă de criză, turiştii se vor îndrepta mai puţin spre Austria şi mai mult spre România, iar Sinaia cred că va fi pentru ei prima opţiune, pentru că este cea mai frumoasă staţiune de munte din România şi este şi cea mai aproape de capitala ţării.”
Adrian Purcaru, primar Azuga: „Este foarte important în dezvoltarea economică a localităţii să dezvoltăm această latură turistică, este, de altfel, singura care poate exista la Azuga şi prezenţa la acest târg înseamnă pentru noi confirmarea că turismul în Azuga există şi că poate fi făcut şi mai bine.”
Ion Vasilescu, director de proiecte Primăria Buşteni: „Eu zic că este o şansă pentru staţiunile turistice şi pentru conceptul nou pe care l-am discutat cu ministerul turismului, acela de a prezenta oferta turistică pe regiuni şi microregiuni.”
Gheorghe Hermeneanu, primarul comunei Bran: „Suntem pentru prima dată într-o astfel de prezentare, graţie efortului Asociaţiei Munţii Bucegi, şi am încercat să facem o promovare generică a Branului şi să arătăm ce este mai bun şi mai frumos la Bran, ca să putem crea o ofertă turistică cât mai atractivă.”
Nicolae Pepene, directorul Direcţiei de Cultură Râşnov: „Este o premieră pentru oraşul Râşnov, să fie de bun augur, am adus cu noi tot ce are mai preţios Râşnovul, tradiţii, cetatea… Este un început şi ne dorim cât mai curând să avem şi prima participare la un târg internaţional, chiar în străinătate, să promovăm valorile istorice şi culturale ale Râşnovului.”
Cu ocazia acestui târg, a avut loc şi lansarea oficială a Federaţiei Asociaţiilor de Promovare a Turismului din România, singura Federaţie care reuneşte toate Asociaţiile Regionale de Promovare şi Dezvoltare a Turismului, constituite ca parteneriat public-privat.Andreea ŞTEFAN