Sezonul conferinţelor pe Valea Prahovei
Hotelierii de pe Valea Prahovei au început să scoată profituri frumoase din turismul de afaceri. Numărul seminarelor şi al conferinţelor a crescut considerabil în ultima perioadă, semn că staţiunile montane sunt preferate pentru organizarea acestor evenimente. În Sinaia şi Buşteni, turismul organizat este o adevărată mană cerească. Din octombrie şi până la sărbătorile de iarnă, aproape toate locurile de cazare sunt rezervate. „De obicei, în această perioadă, numărul solicitărilor pentru turismul individual este ceva mai mic. Avem, în schimb, foarte multe cereri pentru congrese, simpozioane medicale, iar hotelul nostru a fost plin. Dacă nu ar fi turismul de conferinţă, gradul de ocupare ar fi mult mai mic”, a declarat Ciprian Stanciu, director agenţie de turism. Dacă în vară, prin hoteluri şi restaurante, se vorbea despre excursii pe munte şi plimbări în staţiuni, acum se discută despre indicatori economici, poliţe de asigurare sau despre tratamente medicale inovatoare. Piaţa românească de business travel se află într-o creştere constantă, datorată nevoii de comunicare a companiilor româneşti şi a interesului manifestat pentru piaţa autohtonă de către companiile străine. „De la 1 septembrie, a început sezonul conferinţelor. Este o perioadă în care conferinţele se organizează în număr foarte mare. Noi venim cu servicii suplimentare faţă de anul trecut. Ofertele noastre sunt speciale. De exemplu, aparatura, sălile de conferinţă, accesul la centrul SPA şi parcarea sunt gratuite”, a declarat Marius Vânătoru, director marketing hotel. Zeci de firme din toate domeniile de activitate, de la medicină, administraţie publică sau din domeniul farmaceutic şi până la asigurări, agricultură sau transporturi aleg staţiunile de la poalele Bucegilor pentru specializarea oamenilor sau pentru prezentarea de noi produse. Organizatorii spun că Valea Prahovei are mai multe atuuri, printre care serviciile bune oferite de hotelieri şi frumuseţea zonei. Hotelierii au scos pe piaţă oferte speciale pentru conferinţe şi simpozioane, pentru că, spun ei, turismul de afaceri este foarte important şi aduce câştiguri de trei ori mai mari decât turismul de relaxare.Adelina ANEI