Actualitate

Primărie nou-nouţă, caut chiriaş!

primaria-breaza-exterior-1Autorităţile locale din Breaza au recurs la măsuri de criză. Pentru că sediul Primăriei este greu de întreţinut, edilul s-a gândit că ar fi bine să închirieze o parte din uriaşa clădire.

Anual, la Primăria Breaza, cheltuielile de întreţinere şi de personal depăşesc 2,4 milioane de lei, aşa că, din ianuarie 2010, se fac economii drastice, astfel încât funcţionarii să nu fie daţi afară. Unul dintre etaje a fost eliberat, iar spaţiul a fost scos la închiriere. În acest fel, facturile la utilităţi ar putea fi plătite în continuare. Şi, după atâta muncă, s-a găsit şi chiriaşul cu care Primăria e în negocieri. „Ce e frumos costă. Încasări nu prea sunt şi eu nu vreau să dau oamenii afară, aşa cum cer legile mai noi. Suntem în tratative cu SC Hidro Prahova pentru închirierea spaţiilor de la etajul doi şi sper să iasă bine, pentru că avem nevoie de bani şi nu mai putem plăti utilităţile şi pentru etajul acela”, a declarat primarul din Breaza, Nicolae Ferăstrăeru.
Imobil de milioane de euro
Sediul Primăriei a fost construit în 2007, pe vremea fostului primar, George Mărăcineanu, şi a costat 4,2 milioane de euro. Are 3.400 de metri pătraţi şi cuprinde birouri triple sau poate chiar mai mari decât cele obişnuite, cu săli de conferinţe, de proiecţii, de expoziţie, holuri spaţioase, demisol, parter şi două etaje, toate dotate cu mobilier ultra modern. Acum, pentru că nu se mai descurcă cu banii, autorităţile au decis ca etajul doi să fie dezafectat în întregime şi scos la închiriere. Toate birourile şi funcţionarii au fost mutaţi la etajul I, în spaţii în care ar mai intra tot atâţia oameni şi mobilier.
Angajaţii sunt fericiţi că nu îşi vor pierde locurile de muncă, aşa că au acceptat bucuroşi să se mute. „Mie îmi place chiar mai mult aici. Este mai cald, nu mai urc atâtea scări şi spaţiul este mare chiar dacă am fost aduşi toţi la acelaşi etaj. În plus, nu ne pierdem nici locurile de muncă”, spune Gabriela Sebeş, funcţionar în Primăria Breaza. Cheltuielile cu întreţinerea clădirii deja s-au redus cu 30%, aşa că autorităţile se pot bucura de faptul că au făcut o alegere bună. Oricum, nu ar fi avut încotro, pentru că restanţele de încasat la bugetul local depăşesc un milion de lei, iar pe aceşti bani nu prea se poate pune bază. De aceea, primarul speră să găsească chiriaşi pentru că în caz contrar, ar putea intra în incapacitate de plată a salariilor.

To Top

Powered by themekiller.com watchanimeonline.co