Turism

Hotelierii de la munte au încheiat bilanţul

Operatorii din turism de pe Valea Prahovei au tras linie şi au încheiat bilanţul sezonului cald. Profitul hotelierilor nu a fost mare, însă mulţumitor, având în vedere că trecem printr-o perioadă de criză.

Proprietarii unităţilor de cazare, care au lansat oferte promoţionale şi au practicat reduceri, au avut de câştigat, deoarece turiştii s-au orientat către locurile unde s-au practicat tarife mici. Atât românii, cât şi străinii şi-au planificat cu mare atenţie sejurul la munte şi nu au depăşit numărul de zile dinainte stabilit. Statisticile mai arată că numărul turiştilor veniţi la munte din afara ţării a mai scăzut faţă de anii trecuţi, iar bugetul alocat pentru cheltuielile de vacanţă a fost diminuat. „Criza s-a simţit, deoarece sosirile de turişti străini au rămas cât de cât constante, poate că au scăzut cu maxim 10%, procent care nu ne afectează foarte mult. În schimb, cheltuiala făcută de aceştia a fost mult mai mică, ceea ce ne demonstrează că au venit oameni din zone care seamănă cu a noastră din punct de vedere al crizei. Banii lăsaţi aici au fost mai puţini, iar perioada lor de şedere s-a scurtat. Dacă, altădată, veneau pentru o perioadă mai lungă şi încercau să facă tot felul de lucruri la munte, acum aveau obiectivele clar stabilite”, a precizat consilierul Centrului de Informare şi Promovare Turistică Sinaia, Paul Popa. În acest an, şi numărul turiştilor români a scăzut. O parte dintre ei şi-a permis un sejur de maxim trei zile, în timp ce alţii s-au rezumat la o şedere de o zi. Cert este că mulţi nu îşi mai permit să se cazeze o săptămână pe Valea Prahovei şi aleg petrecerea unui sigur week-end la munte, chiar dacă hotelierii au scăzut preţurile şi cu 30%. „S-a simţit scăderea de consum pe toate sectoarele turistice. În ansamblu, a fost un sezon nu foarte rău, dar nici nu ne-a lăsat plini de bani, aşa cum se întâmpla în trecut. Vârful acestui sezon a fost în perioada 10-15 august  până la sfârşitul lunii, după care numărul turiştilor a scăzut destul de puternic”, a mai adăugat Paul Popa. În următoarea perioadă, proprietarii unităţilor de cazare din staţiunile montane se bazează pe turismul de conferinţe, care aduce încasări frumoase în extrasezon. Pentru sezonul de iarnă, au fost pregătite deja tarifele, care rămân la nivelul celor de anul trecut. Adelina ANEI

To Top

Powered by themekiller.com watchanimeonline.co