Cum descoperi un copil talentat?

„Vedem cum politicienii se împroaşcă unii pe alţii cu diverse produse, care mai de care mai urât mirositoare! Se acuză unii pe alţii că sunt hoţi, că sunt corupţi! Am şi eu o întrebare! Unde s-au format abilităţile de a fura, de a minţi?” Unde? În şcoală! Aceasta este părerea profesorului Florian Colceag, cel care a susţinut, în Sala Mică a Casei Tineretului din Câmpina, un seminar de învăţare accelerată şi gifted education, un seminar ce are ca scop formarea unui nucleu de profesori / trainneri, care să mediatizeze tehnicile de învăţare accelerată şi creativitate pentru o mai bună desfăşurare a orelor de curs. Florian Colceag: „Pentru că învăţământul nu este direcţionat pe formarea de abilităţi, copilul încearcă să aibă profit maxim cu efort minim. Copilul îşi autoformează aceste abilităţi. Dacă schimbăm acum un set de politicieni cu alt set de politicieni, nu se întâmplă nimic, pentru că au aceleaşi abilităţi, formate în şcoală.” Care este soluţia? Seminarii de acest gen, în cadrul cărora profesorii să înveţe metode alternative de predare, de descoperire a copiilor cu aptitudini deosebite, copii care ar putea să schimbe într-o bună zi soarta României. „Copii sunt ca o bucată de pământ… dacă o laşi singură, se umple imediat de buruieni”. Florian Colceag: „Trebuie să avem grijă să semănăm sămânţa bună, să prăşim buruiana, să udăm planta, să o îngrăşăm, şi aşa mai departe.” „Marea majoritate a cunoştinţelor pe care le primeşte în acest moment un elev din România sunt din secolele 16, 17, 18, 19”. Profesorul a mai spus că, la vârsta de 10 ani, un copil are deja 98% din inteligenţa lui formată. Societatea, sistemul de învăţământ este cel care nu lasă adevăratele genii să iasă la iveală. Profesorul a mai spus şi alte lucruri în cadrul seminarului organizat de Primăria Municipiului Câmpina împreună cu Fundaţia Zamolxes. Profesorii, prezenţi în număr destul de mare în Sala Mică a Casei Tineretului, au ascultat. Ce ar trebui ei să înţeleagă: cum descoperi un copil gifted (talentat), etapele învăţării accelerate, cum dezvolţi abilităţi la copii, stiluri de învăţare ale copiilor, alternativele non-formale şi informale şi, nu în ultimul rând…copilul în faţa internetului.
Relu NISTOR