Invatamant

Parteneriat european dezvoltat de liceeni

Pentru patru zile, Grupul Şcolar Industrial Energetic Câmpina a fost gazda participanţilor din Austria şi Ungaria la proiectul european cu tema prevenirii conflictelor în rândul adolescenţilor.

După ce câţiva elevi români au mers la un schimb de experienţă în ţările participante la proiect, a venit rândul Liceului Energetic Câmpina să le ofere celorlalți o perioadă în care au avut multe de învăţat.
„Le-am pregătit o mulţime de activităţi interesante. Workshop-uri pe tema conflictelor şi a comunicării, excursii. Sper să se simtă bine aici”, a spus unul dintre participanţi, Cosmin Cernica.
„Tema proiectului a fost, în principal, soluţionarea conflictelor. Ne-am axat pe încredere, comunicare şi găsirea unei soluţii comune. Am avut jocuri de tot felul şi sper că a fost, totodată, şi o distracţie”, a spus trainerul Iulia Vasile.

Impresii pozitive
Liceenii câmpineni au pregătit multe activităţi iar socializarea nu a fost o problemă. Îi legau aceleaşi interese, curiozităţi şi au fost nerăbdători să meargă în excursii, să descopere România.
„Eu am învăţat româna. Am citit o carte şi, de aici, i-am apreciat pe români. Am vrut să văd ţara asta, să vorbesc româna şi să leg prietenii” a declarat eleva din Ungaria, Aranka Holka.
Astfel de proiecte sunt benefice atât pentru elevii participanţi cât şi pentru instituţiile de învăţământ implicate. „Beneficiul este mai ales pentru elevi şi profesori. Am putut să cunoaştem realităţile educaţionale din cele trei ţări, să comparăm bazele materiale ale celor trei state şi a modului în care profesorii şi elevii obţin performanţe în procesul de învăţământ”, a spus directorul Grupului Şcolar Industrial Energetic, Stan Sârbu.
10 martie a fost ultima zi pe care elevii din Austria şi Ungaria au petrecut-o la Câmpina. Aceștia au vizitat castelul Peleş, castelul Bran, dar şi cele două muzee din municipiu. D. R.

To Top

Powered by themekiller.com watchanimeonline.co