Sanatate

O alimentaţie sănătoasă pe timp de vară

sfaturi doctorViaţa dezordonată şi stresul zilnic sunt doi dintre factorii ce conduc la apariţia dereglărilor metabolice şi la acumularea de toxine în organism. Deseori, când suntem apatici, avem imunitatea scăzută şi ne confruntăm cu tulburări digestive, iar corpul nostru are nevoie de sesiuni de purificare şi de detoxifiere. Este vară, aşa că trebuie să profităm din plin de fructe. Specialiştii vă recomandă să eliminaţi pe cât posibil mâncărurile grase şi să consumaţi cât mai multe salate de crudităţi şi fructe proaspete. Şi pentru copii, sunt recomandate, printre altele, merele, perele, vişinele, cireşele, pepenii, dar şi legumele fierte. „Indiferent că vorbim despre copii sau despre adulţi, trebuie să domine o alimentaţie corectă din punctul de vedere al aportului de vitamine. Legumele, fructele şi lactatele sunt extraordinar de importante în meniurile noastre. La tineri, este de preferat să consume carne de pasăre şi peşte. La adulţi, sunt recomandate zilele de dietă în care sunt excluse proteinele de origine animală, oul, carnea şi brânzeturile. La copil, este important să asigurăm proteine şi de origine animală şi de origine vegetală, alimentele şi produsele alimentare care conţin legume fierte, înăbuşite sau la grătar”, a spus Roman Tămăduianu, medic primar Spitalul Orăşenesc Sinaia. Fructele au un aport în organism atât de vitamine, cât şi de săruri minerale care duc la o reechilibrare a metabolismului. Grăsimile animale şi vegetale trebuiesc evitate. Potrivit experţilor în alimentaţie, o dietă sănătoasă ar trebui să conţină minimum 2 până la 4 porţii de fructe şi 3 până la 5 porţii de legume pe zi, ceea ce înseamnă un minim de 500 g. Conform statisticilor, o mare parte din populaţie nu consumă destule legume şi fructe. „La legume, recomand broccoli, conopida, dovlecelul, morcovul, ardeiul şi roşia. Este bine să consumăm legume din grădină. Cu cât este un produs ecologic, cu atât protejăm mai bine sănătatea. Recomand şi consumul fructelor, dar şi sucuri naturale cât mai multe”, a mai adăugat dr. Roman Tămăduianu. Deserturile recomandate vara sunt cele bazate tot pe fructe, pepenele verde fiind apreciat datorită conţinutului mare de apă. Băuturile au un rol foarte important vara, când organismul se deshidratează. De reţinut este faptul că trebuie să evitaţi băuturile acidulate, mai ales cele ce conţin cofeină, pentru că au un conţinut bogat de calorii. Cele mai recomandate sunt sucurile de fructe proaspete. (Adelina ANEI)

To Top

Powered by themekiller.com watchanimeonline.co