Imobiliare Valea Prahovei
Actualitate

Consiliul Local Câmpina a muncit degeaba

La sfârşitul lunii aprilie, Consiliul Local al municipiului Câmpina a aprobat o hotărâre privind reglementările referitoare la parcarea autovehiculelor, aparţinând persoanelor juridice, pe domeniul public. Practica demonstrează că e foarte greu de aplicat așa ceva.

Prin hotărârea respectivă se interzice parcarea tuturor autovehiculelor aparţinând acestor persoane, pe B-dul Carol I, zilnic, în intervalul orar 18.00-07.00 şi parcarea autovehiculelor mai mari de 2,5 tone (persoane juridice) în parcările amenajate între blocuri pe domeniul public, în acelaşi interval orar. Nerespectarea acestor reguli se consideră contravenţie şi se sancţionează cu amendă cuprinsă între 150 şi 300 de lei.
Aplicarea acestor sancţiuni se realizează de către angajaţii Poliţiei Comunitare şi a celor de la Serviciul de Circulaţie Rutieră, din cadrul Poliţiei Câmpina. Numai că, de la aprobarea hotărârii în plenul Consiliului Local şi până la punerea ei în aplicare este cale lungă.
 
Noi am vrea, dar nu suntem destui…
Până în urmă cu câteva zile, nu se aplicase nicio amendă în baza acestei hotărâri.
„Poliţia rutieră lucrează în teren, în două schimburi. Existând şi în cadrul nostru deficit de personal pentru schimbul trei, noaptea nu se lucrează. Acţionează permanenţa la domiciliu. Cel care lucrează la permanenţă nu are voie să părăsească domiciliul. În cazul unui eveniment rutier, acesta trebuind să vină rapid, să poată interveni la evenimentul respectiv. De la sfârşitul lunii aprilie 2010 de când a apărut această hotărâre, poliţia rutieră nu a aplicat amenzi pe baza ei. Au fost, însă, aplicate amenzi pentru opriri şi staţionări neregulamentare, indiferent că vehiculele sunt până în 2,5 tone sau peste acest tonaj, plus pătrunderile pe axul central sau alte artere care reglementează tonajul”, a declarat agent-şef principal Petru Modruz, din cadrul Biroului Rutier Câmpina.

Noi am vrea, dar nu se poate…
Şefa Poliţiei Comunitare din Câmpina vine şi cu alte argumente, în afara reducerilor de personal care afectează eficienţa instituţiei. „Aceste autovehicule sunt inclusiv ale celor care locuiesc în zonele unde le parchează, firmele având punctul de lucru la aceste adrese, fiind singurul autovehicul pe care îl au. Din această cauză, am avut numeroase sesizări din partea multor proprietari nemulţumiţi de această hotărâre. O altă problemă de care ne lovim este faptul că nu deţinem o bază de date prin care să facem identificarea autovehiculelor. Ar fi anormal să stăm să păzim o maşină până vine proprietarul. Accesul într-o bază de date confidenţiale, pentru aflarea numelui proprietarului maşinii, presupune îndeplinirea unor condiţii specifice, lucru ce nu ţine de competenţa noastră. S-au început demersuri în acest sens, dar nu vom avea acces decât la date despre persoane, nu şi la autovehicule, care au un regim aparte”, a declarat Carmen Gheorghe. Şi totuşi, în Primăria Câmpina există o bază de date ale societăţilor comerciale, care includ şi maşinile ce aparţin acestora.

Decizii, consecinţe…
Dacă la vremea aprobării acestei hotărâri, Consiliul Local avea cele mai bune intenţii de a ajuta la recuperarea unor locuri de parcare, considerându-se a fi ocupate abuziv, iată că în urma argumentelor aduse de către reprezentanţii instituţiilor ce trebuie să pună în aplicare măsurile impuse, reiese ca fiind moartă din faşă această iniţiativă.
Agentul-şef principal Petru Modruz, sugerează consilierilor că „s-ar putea ca printr-o hotărâre să se aprobe emiterea unor legitimaţii de acces în parcările respective”.
Până se vor găsi modalitățile de aplicare a hotărârii respective, conducătorii auto contravenienți și autoritățile locale se învârt într-un cerc vicios și parchează ca și înainte. Carmen NEGREU

Targul National Imobiliar
To Top

Powered by themekiller.com watchanimeonline.co