Invatamant

Campanie – “Hai la şcoală!”

 

La Sinaia s-a defăşurat, săptămâna trecută, Conferinta UNICEF pe tema Campaniei de prevenire a absenteismului şi abandonului scolar “Hai la Şcoală!”.

Scopul acesteia este de a prezenta celor implicaţi şi factorilor de decizie obiectivele, componentele, acţiunile şi mecanismele campaniei, de a stabili împreună planurile de acţiune şi calendarul de implementare a activităţilor. La eveniment participă reprezentanţi ai Guvernului României, ai Ministerului Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului şi ai Ministerului Muncii, ai Parlamentului României, reprezentanţi ai ambasadelor, ai Direcţiei Generale de Asistenţă Socială şi Protecţie a Copilului, reprezentanţi ai inspectoratelor şcolare, ai partenerilor de implementare ai UNICEF şi ai companiilor partenere, precum şi reprezentanţi ai organizaţiilor nonguvernamentale.

Statistica…
Pornind de la statisticile îngrijorătoare referitoare la copiii care părăsesc şcoala, UNICEF a demarat în 2010 o campanie de prevenire şi reducere a fenomenelor de absenteism şi abandon şcolar. În anul şcolar 2010 – 2011, 38 de şcoli din 16 judeţe au fost incluse în program. Rezultatele foarte bune înregistrate după primul an au încurajat UNICEF să includă în campanie alte 103 şcoli din 37 de judeţe. În total, în anul şcolar 2011 – 2012, Campania „Hai la şcoală!” a acoperit 141 de şcoli cu peste 50.000 de elevi, de pe aproape tot cuprinsul ţării.

„Am făcut o socoteală a copiilor care au fost, într-un fel sau altul, atinşi de impactul acţiunilor pe care le-am derulat şi anume copiii care sunt înscrişi în şcolile în care noi acţionăm. Sunt aproximativ 100.000 de copii înscrişi în aceste şcoli şi, din datele pe care noi le avem, un procent între 15 şi 18% dintre aceştia sunt în risc major de abandon ”, a declarat specialistul în politici sociale din cadrul reprezentanţei UNICEF  – România, Luminiţa Costache.
În urma campaniei, rezultatele arată că: 80% dintre copiii în risc major de abandon şi-au îmbunătăţit participarea şcolară şi performanţa şcolară, promovând clasa. În medie, procentul de participare şcolară a crescut cu peste 60%, iar cadrele didactice şi-au îmbunătăţit capacitatea de a preveni şi reduce cauzele şcolare ale abandonului.

Vocea politică
„Proiectul este unul pentru comunităţile cu abandon şcolar ridicat, astfel încât să sprijinim familiile în acest moment delicat în care şomajul este ridicat. Foarte mulţi dintre ei sunt la Legea 416, au mulţi copii şi le este greu să aleagă pe care să-l trimită la şcoală. Este datoria noastră, ca politicieni, să facem acest lucru; sunt foarte multe organizaţii neguvernamentale şi româneşti şi străine, care doresc… E un semnal prost pentru noi… Suntem o ţară europeană şi după trei ani şi jumătate de criză, UNICEF investeşte într-un astfel de proiect, ceea ce înseamnă co politicile publice din ultimii ani n-au avut efect decât, dacă vreţi, în raportări statistice. Pericolul pentru un copil care nu vine la şcoală este acela de a fi racolat de către o reţea de trafic de persoane, care să-i ofere un alt fel de viaţă. Dorinţa noastră este ca acele patru din zece familii care astăzi nu-şi permit să plătească banii pentru prima zi de şcoală, să poate face asta”, a spus preşedintele Camerei Deputaţilor, Valeriu Zgonea.
În cadrul campaniei “Hai la Şcoală!”, UNICEF are intervenţii la nivelul şcolii, al familiei şi al comunităţii. Intervenţiile la nivelul şcolii au ca scop transformarea şcolii într-un mediu primitor pentru copii, formarea mediatorilor şcolari, a directorilor şi a cadrelor didactice pentru a-şi adapta stilul de lucru nevoilor fiecărui elev. La nivelul familiei se urmăreşte întărirea legăturii părinţilor cu şcoala, implicarea lor în viaţa şcolară a copiilor lor şi acordarea de sprijin părinţilor prin consiliere şi discuţii individuale. În anul şcolar 2012 – 2013, alte 100 de comunităţi vor fi incluse în cadrul  campaniei ”Hai la Şcoală!”.  Adrian BURCEA

 

To Top

Powered by themekiller.com watchanimeonline.co