Actualitate

Sacrificiul descongestionării traficului

Administraţia locală din Băicoi a hotărât să pună în aplicare un proiect de lărgire a principalei artere de circulaţie din oraş, pentru a veni în întâmpinarea conducătorilor auto care aveau dificultăţi circulând pe un drum foarte aglomerat. Lucrările au demarat în 2009 şi, pe parcurs, în urma îngustării trotuarelor pe anumite porţiuni – pentru a da lărgime şoselei -, au fost lăsaţi pe carosabil stâlpii reţelei electrice.

Viceprimarul Silviu Fenic ne-a declarat pe marginea acestui subiect: „Stâlpii, deocamdată, rămân acolo. De la început, strada a fost destul de îngustă. Oraşul Băicoi are o particularitate, anume faptul că strada principală este foarte lungă şi foarte circulată. Unde sunt stâlpii acum, înainte era o rigolă. Cu acest spaţiu ocupat, strada se îngusta cu vreo doi metri. În aceste condiţii nu se mai putea circula. Era de ajuns să oprească cineva maşina pe marginea drumului şi atunci toată lumea trebuia să stea în spatele acelei maşini, să aştepte să depăşească. Era greu. Noi am luat decizia ca atunci când vom reface trotuarele, să le şi îngustăm puţin, ca să „aerisim” banda principală. Însă, s-a creat un dezavantaj, pentru că au rămas stâlpii în stradă. Pentru a muta stâlpii unei reţele electrice, pe o porţiune de 20 de km, cât are strada principală, deja vorbim de alţi bani, de alte fonduri”.

Pericol sau nu?
Întrebat dacă, în condiţiile actuale, acei stâlpi pot deveni un pericol pentru conducătorii auto, viceprimarul Silviu Fenic a spus: „N-a fost niciun accident până acum. Teoretic, şi dacă era stâlpul pe partea cealaltă, dacă punem problema că se intră în stâlp, se intră şi pe partea cealaltă. Poliţia rutieră nu spune nimic. Stâlpii sunt pe marginea drumului. Teoretic, sunt cele două benzi. Partea cu stâlpii ar fi o bandă de parcare, de refugiu. În niciun caz nu putem vorbi că banda care s-a creat, cea cu stâlpii, e o bandă pe care se circulă. Avem de gând să facem un marcaj. Dar de ce n-am marcat? Pentru că sunt foarte multe străzi. Nu mai sunt foarte multe, dar sunt străzi laterale nemodernizate. În momentul în care plouă, în momentul în care maşinile ies de pe aceste străzi, ies pe cauciucuri cu nisip, cu tot felul de materiale destul de abrazive. Cei care fac marcajele reflectorizante, au spus că nu pot da garanţie pe marcaj, din motivele enumerate mai înainte, pentru că acesta se curăţă”.
Cât despre posibilitatea ca autorităţile locale să fie date în judecată de vreun şofer care nu vede stâlpii ieşiţi în afara trotuarului şi face un accident… „Normal că există şi posibilitatea asta. Am vrea… sau ar fi o soluţie mutarea cablului electric subteran dar, asta deja, sincer vă spun, cred că ne depăşeşte capacitatea financiară”, a spus viceprimarul Fenic.
Şeful Poliţiei Băicoi, Dumitru Voinea, care are în subordine şi poliţia rutieră a oraşului, agreează lucrările până la un punct:
„Este un lucru îmbucurător că s-a efectuat lărgirea benzilor de circulaţie pe strada Republicii, dar, odată cu aceasta, s-a produs şi un pericol. Este vorba de rămânerea pe suprafaţa benzii de circulaţie a stâlpilor electrici, care prezintă pericol iminent pentru toţi participanţii la trafic. Pentru evitarea acestuia, se impune semnalizarea de urgenţă, prin marcaj longitudinal, pentru delimitarea clară a benzilor de circulaţie şi a trotuarelor”. Din spusele viceprimarului Silviu Fenic, cheltuielile făcute cu lucrările de lărgire a şoselei se ridică la 10 miliarde de lei vechi, acum, lucrându-se pe porţiunea de la Lilieşti până la Canton, urmând să se ajungă la Schelă. Tot el ne-a spus că „în mare, un proprietar ar trebui să plătească la electrica vreo 100 milioane lei vechi, pentru un stâlp electric”, subliniind prin aceasta costurile uriaşe care s-ar impune pentru mutarea stâlpilor rămaşi pe carosabil.
Se mai poate pune o întrebare: cât costă viaţa unui om care ar fi pusă în pericol de amplasamentul defectuos, al stâlpilor de la reţeaua electrică. Carmen NEGREU

To Top

Powered by themekiller.com watchanimeonline.co