Proiect pentru eficienţă în Prefectură

Prefectura Prahova a lansat proiectul „Proceduri simplificate – eficienţă crescută la nivelul instituţiei prefectului din Prahova”. Finanţat din Fondul Social European, acesta îşi propune îmbunătăţirea calităţii şi eficienţei serviciilor furnizate de către această instituţie cetăţenilor şi în general în relaţiile sale cu terţi. Evenimentul, care a avut loc în sala de conferinţe a unui hotel din Ploieşti, a reunit primari din mai multe localităţi prahovene, şefi de direcţii deconcentrate, dar şi oficiali de la Guvern. Şi de data aceasta, cuvântul de ordine a fost criza, cu toate reducerile ce decurg din ea. „Acest proiect are şi o serie de beneficii colaterale – o mai bună chibzuire a banului public, în acest context de criză, prin reducerea cheltuielilor cu bunurile şi serviciile şi, nu în ultimul rând, vorbim de o creştere a flexibilităţii organizării instituţiei”, a declarat Adrian Dobre, prefectul judeţului Prahova. Ironic sau nu, cu sabia restructurării deasupra capului şi cu salariul diminuat cu 25% şi mai mult, de la funcţionar se cere eficienţă. „În conjunctura în care reducerile din administraţie sunt din ce în ce mai mari, alternativa nu poate fi decât informatizarea şi oferirea către cetăţeni de servicii prompte, fără a face rabat de la calitate”, a declarat Mihai Capră, secretar de stat Ministerul Administraţiei şi Internelor.
Cu personalul diminuat, primăriile din judeţ se chinuiesc să treacă peste criză. „Am fost nevoiţi să disponibilizăm 54 de angajaţi şi ar fi fost şi mai mulţi, dacă nu ar fi fost în organigramă posturi libere. Este o decizie grea, dar nu avem încotro”, a declarat primarul Buşteniului, Emanoil Savin. Proiectul se desfăşoară pe o perioadă de 18 luni şi cel puţin 70 de angajaţi vor fi instruiţi pentru utilizarea sistemului de management al documentelor. R.E.