O săptămână la „Şcoala altfel”
Programul educaţional „Şcoala altfel” a debutat,în anul de învățământ 2011-2012, astfel că, în perioada 02-06 aprilie, copiii au avut un orar special, format doar din activităţi cu caracter non-formal.
– Câmpina
Cu mic, cu mare, elevii câmpineni au ieşit din bănci şi din şcoală, primind informaţii diverse, în cu totul alt mod decât erau obişnuiţi, ieşind din rutina zilnică. De exemplu, la Școala „Al. Ioan Cuza” din localitate, au venit în excursie elevi de la o instituție de învățământ din judeţul Călăraşi, în virtutea unui parteneriat existent între cele două unități. „Au fost activităţi reuşite. În această perioadă, au fost şi momente în care am fost suprasolicitaţi, adică s-au suprapus mai multe activităţi. O parte le-am avut propuse încă din primăvară, fiind prinse în calendarul activităţilor pe care le-am prezentat Inspectoratului Şcolar, altele au venit din partea comunităţii locale. Astfel că am desfăşurat activităţi, în paralel, cu poliţia de proximitate, cu una dintre băncile din oraş, pe teme financiare, fiind lucruri noi, faţă de ceea ce ne-am propus. Copiii au fost încântaţi, unele dintre activităţi ajutându-i să se şi relaxeze, cum ar fi vizitele la muzee, la care au participat şi elevii din Călăraşi”, a spus directorul Școlii „Al. Ioan Cuza” din Câmpina, Felicia Turosu.
Emilia Rotaru, consilier educativ la şcoala „Nicolae Petrescu Crivăţ” din judeţul Călăraşi, s-a arătat încântată de vizita la Câmpina, alături de copiii pe care i-a însoţit. Aceştia au adus, în semn de prietenie faţă de colegii lor câmpineni, un copac tuia, pe care l-au plantat în curtea şcolii.
Activitate culturală
La Muzeul „Nicolae Grigorescu”, le-a fost prezentată copiilor expoziţia personală a cunoscutei pictoriţe câmpinene Lidia Nicolae, care predă, în acelaşi timp, educaţie plastică la şcoala „Al. Ioan Cuza”. „După vernisajul meu, m-am gândit c,a în săptămâna aceasta, să ofer ocazia, copiilor cărora le predau, să vadă ce fac eu. Am vrut să descopere ce e aceea o expoziţie de artă modernă contemporană, să facă o paralelă între artistul Nicolae Grigorescu, ce anume se picta în impresionism şi ce anume fac eu. Intrând în această frenezie cu «Şcoala altfel», cam toate şcolile au venit la muzeu. Am ales să stau aici, printre lucrări, să le răspund la întrebări, să le vorbesc elevilordespre tehnică, despre ce anume am vrut să fac, să le explic puţin despre arta modernă.
– Breaza
La Colegiul „Aurel Vlaicu” din Breaza, elevii de gimnaziu au primit câteva căsuţe din lemn pentru păsărele, de la omul de afaceri și totodată consilier local Cătălin Mihalache. Acesta a susţinut material şi financiar construirea căsuţelor, dăruindu-le elevilor, care, la sugestia profesorilor, le-au personalizat, vopsindu-le şi pictându-le în fel şi chip. Alături de Carolina Dorobanţu, profesor de matematică, şi-au evaluat singuri frumuseţea şi măiestria cu care și-au făcut treaba, primind chiar şi premii, care au constat în dulciuri. „Cum suntem în această perioadă de altfel de şcoală, trebuia să facem altceva decât matematică. În cadrul celor câteva acţiuni pe care le-am iniţiat, a fost şi aceasta, la propunerea domnului Mihalache. Dânsul a donat căsuţele, copiii le-au pictat şi vopsit şi acum încercăm să fim prieteni ai naturii, punând aceste căsuţe în parc”, a spus profesoara Carolina Dorobanţu.
Ajutaţi tot de consilierul Cătălin Mihalache, elevii au montat căsuţele din lemn pe trunchiurile unor copaci din parcul Brâncoveanu, în speranţa că vor exista păsărele care se vor adăposti înăuntrul lor. „În cadrul programului «Şcoala altfel», am gândit proiectul «Prietenii naturii», prin care fiecare şcoală a primit cel puţin opt căsuţe, câte una pentru fiecare clasă. Colectivele de copii au personalizat aceste căsuţe, le-au botezat. Scopul acestui proiect a fost de a învăţa copiii să aprecieze natura, să ocrotească fauna, mai precis păsările care, odată cu sosirea primăverii, îşi vor face un cuib. Astfel, sperăm că va fi puţin probabil să mai vedem copii care vor arunca cu pietre în păsărele, care vor distruge natura. Vrem să-i educăm să iubească şi să ocrotească natura, iar când vor fi părinţi, la rândul lor, vor permanentiza acest obicei”, şi-a motivat Cătălin Mihalache implicarea în programul „Şcoala altfel”.