Imobiliare Valea Prahovei
Actualitate

Nici în microbuze iarna nu-i ca vara…

În urma unor sesizări primite de la câţiva cetăţeni din Câmpina, privind condiţiile de călătorie în care se circulă pe traseele Gară-Băneşti şi Pram-Voila acuzând printre altele, frigul din microbuze, i-am abordat pe reprezentanţii firmei Eliro, câştigătoarea licitaţiei pe aceste rute.

„Ambele trasee au foarte multe staţii, asta însemnând opriri dese. Noi avem, pe lângă încălzirea de la motor care o are orice maşină, şi nişte încălzitoare independente de acesta. Ele consumă separat, motorină, astfel că şi dacă motorul e oprit, apeşi pe un buton şi se face căldură. Când e foarte frig, merg şi aceste încălzitoare, numai că nu fac faţă în condiţiile unor temperaturi foarte joase. La capetele de linie, şoferii vin, stau 10-15 minute şi, nu stă nimeni cu aceste încălzitoare pornite. Maşinile se mai răcesc. Când se porneşte din nou pe traseu, maşinile nu au timp să se încălzească, din cauza deselor opriri, a uşii deschise, până la urcarea şi coborârea călătorilor. Mai mult de atât, ce putem face? Am dat drumul şi la aceste încălzitoare dar, temperaturile foarte joase, mult sub limita normală, ne-au împiedicat să facem faţă. A fost foarte greu anul acesta, faţă de alţi ani, când nu s-au ivit probleme de acest gen” explică Nicolae Manasia, unul dintre acţionarii firmei de transport Eliro.

O vină împărţită între şoferi
şi călători
O altă problemă ridicată de unii cetăţeni este legată de unele deficienţe în eliberarea biletului de călătorie, pe care anumiţi şoferi nu le dau călătorilor sau sunt deja rupte din carnetul de bilete, existând suspiciunea că sunt revândute. „Problema e cunoscută de către firma noastră şi facem toate eforturile să stopăm acest fenomen. Nu doar firma noastră are această problemă, fiind un fenomen naţional. Avem controlori, care în momentul când un şofer este prins făcând aşa ceva, întocmesc un proces verbal de constatare şi este sancţionat, mergându-se până la desfacerea contractului de muncă. Nu ne convine situaţia pentru că pierdem foarte mulţi bani, dar nici nu putem pune un controlor la fiecare maşină.
Nu putem decât să încercăm în măsura posibilităţilor, să limităm pierderile. E un fenomen foarte greu de eradicat, pentru că 99% e şi vina călătorilor care nu iau biletul sau îl returnează şoferului” a spus Nicolae Manasia.
În altă ordine de idei, în ciuda greutăţilor financiare pe care le întâmpină în general, în această perioadă, majoritatea agenţilor economici, firma Eliro a participat cu o sumă de bani la fondul Asociaţiei COTAR a Transportatorilor din Prahova, unde este afiliată. În acest fel, a contribuit la cumpărarea unor alimente şi alte bunuri, care au fost transportate în judeţul Buzău prin intermediul asociaţiei, în zonele sinistrate din cauza zăpezii.

Carmen NEGREU

Imobiliare Valea Prahovei
To Top

Powered by themekiller.com watchanimeonline.co