Lucrările la Gara Buşteni s-au finalizat
![](https://www.zvp.ro/wp-content/litespeed/avatar/d96d70bf1d5d73aceffd5822056b2ab0.jpg?ver=1737570000)
Peroane noi, rampe de acces pentru persoanele cu dizabilităţi, pasaje pentru pietoni, corpuri de iluminat şi un spaţiu amenajat doar pentru toalete. Aşa arată acum Stația CFR Buşteni, la un an după ce au început lucrările de modernizare.
S-au încheiat vremurile când în Gara din Buşteni călătorii ajungeau la peron printr-un pasaj deteriorat şi în care era mizerie la tot pasul. Dacă înainte, în zonele de aşteptare, multe scaune erau rupte, acum toate au fost înlocuite cu altele noi, iar persoanele cu handicap au locuri speciale de acces. În plus, vechile toalelete insalubre în care tencuiala pica de pe pereţi, instalaţiile erau pline de rugină, iar apa nu curgea decât foarte rar, au lăsat locul unora noi. Noua clădire are gresie, faianţă, instalaţii noi şi centrală proprie. Cei care fac naveta de ani buni cu garniturile CFR spun că nu se aşteptau ca la finalul lucrărilor staţia din Buşteni să arate atât de bine.
„Ne bucurăm că avem şi noi condiţii civilizate. Au durat cam mult lucrările, dar au făcut treabă de calitate. În primăvară abia puteam să ajungem la tren, deoarece erau foarte multe şanţuri, pasajul era închis şi ne chinuiam zilnic să ocolim utilajele, gropile. Aici chiar erau necesare modernizările, deoarece totul era învechit şi degradat. Reparaţiile cresc şi imaginea staţiunii, deoarece turiştii care ajungeau la noi cu trenul erau dezamăgiţi. Până la urmă şi gara este o poartă de intrare în staţiune şi contează mult prima impresie”, a spus localnicul Mircea Vasile.
Pasaj nou
Şi accesul către cartierul Zamora din centrul oraşului se desfăşoară în condiţii bune şi nu mai sunt probleme la trecerea peste calea ferată. Dacă în urmă cu câteva luni, maşinile nu puteau circula în zonă din cauza diferenţei mari de nivel, acum traficul rutier se desfăşoară în condiţii normale. „Eram nevoiţi să ocolim foarte mult. Cred că aproape un an nu s-a permis accesul, deoarece un autoturism nu putea trece calea ferată. Diferenţa de nivel era foarte mare şi văd că până la urmă au rezolvat situaţia”, a povestit Ion Paraschiv.
Lucrările de reabilitare a liniilor şi a instalaţiilor de cale ferată s-au efectuat pe tronsonul Câmpina – Predeal. Mai sunt doar câteva retuşuri de efectuat, însă autorităţile spun că până la jumătatea lunii viitoare modernizările se vor încheia.
Valoarea totală a proiectului se ridică la 311,45 milioane de euro, dintre care 149,6 milioane de euro provin din fonduri europene şi 161,8 milioane de euro de la bugetul de stat. Adelina ANEI