Actualitatea economică
Borsec, cel mai puternic brand românesc
Potrivit Topului 50 al celor mai puternice branduri româneşti, lansat de revista Biz împreună cu Unlock Market Research, Borsec, care deţine o fabrică la Buşteni, este cel mai puternic brand românesc pentru al doilea an consecutiv! Pe locul al doilea s-a situat Poiana, brand urmat, în ordine, de Kandia, Gerovital, Dorna, BCR, La Dorna, Dacia, Plafar (nou intrat în top) şi Timişoreana.
Noul Cod Fiscal pune presiune pe firme
Firmele vor plăti impozite majorate până la 20% din valoarea de inventar a clădirilor deţinute dacă nu au fost reevaluate în ultimii trei ani, procentajul urcând până la 40% în cazul în care operaţiunea nu a fost efectuată în ultimii cinci ani, potrivit noilor prevederi din Codul Fiscal. Anterior, Codul Fiscal stabilea că impozitul pe clădiri fără reevaluare în ultimii trei ani era cuprins între 5% şi 10%, cota fiind fixată de către autorităţile locale.
Job-uri de vară pentru elevi
Banca Comercială Română (BCR) a derulat în 2011 primul program de job-uri de vară pentru elevii de liceu din România. În urma acestuia, 50 de elevi au câştigat primul lor salariu. În urma unui studiu ad-hoc în rândul a 350 de liceeni, a reieşit faptul că aceştia îşi iau modele de comportament financiar dintre persoanele foarte apropiate: părinţi, bunici sau prieteni.
65% dintre liceeni îşi doresc un curs de educaţie financiară la liceu ţinut de un profesor specializat. Dacă acesta nu există, 33% ar vrea să înveţe de la un bancher, 30% de la profesorul de economie, 12% consideră că un om bogat din comunitate ar fi cel mai potrivit să predea educaţie financiară.
Petrom, încă 3 ani de explorare în Marea Neagră
Guvernul a decis să prelungească cu trei ani perioada de explorare pentru Petrom-OMV, pe suprafaţa a 10 perimetre din Marea Neagră.
„Guvernul a decis să prelungească cu trei ani perioada de explorare din cadrul acordurilor petroliere de explorare, dezvoltare, exploatare deţinută de Petrom-OMV. Vorbim practic de lucrările de cercetările geologice pentru punerea în evidenţă a hidrocarburilor. De asemenea, la renegocieri s-au redus zonele de explorare cu 30%“, a declarat purtătorul de cuvânt al Guvernului, Ioana Muntean.
La rândul lui, Alexandru Pătruţi, preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Resurse Minerale, a precizat că explorarea este pe 10 perimetre care se întind pe o suprafaţă de 23.000 kilometri pătraţi.
Rubrică realizată de cotidianul online www.prahovabusiness.ro