Turism

Turism tematic în Prahova

proiect-in-turismUn turism de calitate înseamnă în primul rând agenţi de turism profesionişti care să vină în permanenţă cu idei noi pentru a atrage turiştii. Este motivul pentru care Asociaţia PartNET – Parteneriat pentru Dezvoltare Durabilă, împreună cu  Camera de Comerţ şi Industrie Prahova a pus în aplicare proiectul “Instrumente Strategice pentru ocupare în industria turismului”.

În urma acestuia, mai multe persoane au fost învăţate cum să devină experte în crearea de circuite tematice turistice din România. Abilităţile beneficiarilor au fost dezvoltate în cadrul proiectului printr-un program complex, format dintr-o serie de cursuri, sesiuni teoretice şi practice, stagii în Italia, toate acestea având o durată totală de aproximativ un an. Proiectul a fost aplicat în trei judeţe: Neamţ, Dâmboviţa şi Prahova.
“Odată cu acest proiect, acest SIG promovează fiecare judeţ în parte.
Ne-au ajutat şi primăriile, deoarece nu promovăm numai bunurile culturale şi turistice existente şi promovate, deja, la nivel de judeţ.
Am rugat primarii să ne transmită informaţii despre fiecare piatră pe lângă care a trecut, am spus noi, calul lui Ştefan cel Mare şi care poate fi promovată în viitor. Toate informaţiile sunt cuprinse în acest SIG de care
v-am povestit, iar aceşti agenţi sunt, în momentul de faţă, apţi să folosească SIG-ul şi să poată să creeze circuite tematice personalizate”, a declarat managerul proiectului, Iolanda Mihalache.

Valorificare la maximum
Prin experienţa acumulată se doreşte ca absolvenţii cursurilor să aibă abilitatea de a pune în valoare şi a promova resursele naturale şi peisagistice, lumea rurală, patrimoniul muzeal, cultura şi tradiţiile locale, formele alternative de primire a turiştilor, drumurile vechi, dar şi noile circuite tematice, în pachete prietenoase, atractive şi flexibile.
Astfel, turistul ar putea fi convins ca după o astfel de vizită să se întoarcă şi să dorească să experimenteze noi emoţii şi senzaţii diferite de fiecare dată.
“Proiectul, ca indicator general, a avut 160 de angajaţi în urma lui, la nivel de ţară. Numai în judeţul Prahova aven 183 de persoane angajate în urma acestui proiect. Vorbim de toate meseriile…”, a explicat Iolanda Mihalache.

Pot începe treaba
Unii cursanţi sunt decişi să pună bazele propriei afaceri în domeniul turismului.
Au idei ce cred ei că ar atrage mulţi turişti, chiar din străinătate.
“Deja au planuri de afaceri. Ei sunt, să spunem, la un anumit nivel, de a-şi putea face singuri afacerea, de a face asocieri în cooperative sau de persoane fizice autorizate, cum au văzut în Italia…
Pot fi viitori parteneri ai agenţiilor de turism sau viitori angajaţi şi chiar colaboratori ai consiliilor judeţene, ai autorităţilor publice, pentru că ei pot pune în valoare toate bunurile culturale şi turistice din judeţul respectiv”, a spus Iolanda Mihalache.
Fiind în al treilea an de implementare, proiectul a dat deja rezultate, printre care şi faptul că peste 600 de persoane aflate în căutarea unui loc de muncă au obţinut o calificare, specializare sau perfecţionare certificată Autoritatea Naţională pentru Calificări. Mariana Badea

Click to comment

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Most Popular

To Top

Powered by themekiller.com watchanimeonline.co