Economic

Reducerea birocratiei in accesarea de fonduri europene

Comisia Europeana va promova la Bruxelles si in statele membre UE o serie de masuri pentru eliminarea birocratiei excesive pentru firmele mici si mijlocii si start-upuri, in accesarea de fonduri europene si instrumente financiare, a anuntat, marti, executivul comunitar.
images
Comisia a prezentat recomandarile pe care i le-a facut un grup de experti la nivel inalt, pentru simplificarea accesarii anilor europeni de catre IMM-uri.

“Birocratia poate fi descurajatoare pentru intreprinderile mici si pentru cele nou-infiintate, care, uneori, ar putea renunta la oportunitatile oferite de fondurile europene structurale si de investitii din cauza procedurilor administrative. Astfel, ramane nerealizat un potential pretios de imbunatatire a competitivitatii Europei” – spune Comisia Europeana.

Printre recomandarile facute de acest grup Comisiei se numara:

  • modalitati mai simple de rambursare a cheltuielilor; de exemplu, beneficiarii nu ar mai trebui sa justifice fiecare element de cost, ci ar putea utiliza rate forfetare sau preturi fixe pentru anumite categorii de costuri, inclusiv cheltuielile cu personalul sau alte cheltuieli profesionale, precum cele cu asigurarile si chiriile;
  • promovarea principiului “doar o singura data”; documentele furnizate de beneficiari ar trebui pastrate pe suport digital si nu ar trebui prezentate din nou la fiecare etapa a implementarii proiectului;
  • promovarea sinergiilor si a bunelor practici, precum cereri de propuneri unice care ar putea imbina diverse surse de finantare din partea UE. Acest lucru ar permite IMM-urilor sa solicite un singur pachet de investitii, mai degraba decat sa participe la mai multe cereri de propuneri;
  • alinierea pe cat posibil la practica de piata a cerintelor pentru intreprinzatorii care primesc imprumuturi prin instrumente financiare sprijinite de fondurile ESI. Astfel, aceste cerinte ar fi mai putin oneroase decat cele impuse in cazul granturilor obisnuite, de exemplu ar fi necesare mai putine documente, iar perioadele de pastrare a documentelor ar fi mai scurte.
  • posibilitatea ca disputele intre firmele mici si mijlocii si autoritatile de management pentru fondurile europene sa fie rezolvate prin Sisteme Alternative de Rezolvare a Disputelor, precum si posibilitatea ca cheltuielile c auditul privat sa fie decontat din fonduri europene.

Grupul de experti de la Bruxelles este condus de fostul vicepresedinte al Comisiei Europene Siim Kallas, iar in componenta grupului apare si o romanca, Iulia Hertzog, directoare in Ministerul Dezvoltarii Reionale i Administratiei Publice, responsabila cu fondurile europene interregionale.

Click to comment

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Most Popular

To Top

Powered by themekiller.com watchanimeonline.co