Invatamant

Concluzii după Bacalaureat

Prezent la lucrările Congresului Naţional al Învăţăţorilor care are loc la Buşteni, ministrul Educaţiei, Ecaterina Andronescu, a declarat, că Bacalaureatul din 2013 trebuie să fie diferenţiat cu “rute profesionale” şi că vor fi organizate mai multe simulări ale acestui examen.

Ministrul a spus că rezultatele din acest an de la Bacalaureat indică faptul că la liceele teoretice promovabilitatea a fost de peste 70-80%, în timp ce la liceele industriale, de 20-24%. Ecaterina Andronescu a mai adăugat faptul că la repartizarea computerizată, în liceele tehnologice nu ajung cei mai buni elevi, iar în sesiunea iunie-iulie a Bacalaureatului de anul acesta, rezultatele candidaţilor din promoţiile anterioare sunt mai slabe decât ale celor din promoţia 2012, ceea ce a determinat scăderea promovabilităţii. La această sesiune, absolvenţii promoţiei 2012 de la filiera teoretică au avut promovabilitate de 80-84%, faţă de doar 15-20% la cei din anii anteriori, a precizat demnitarul. ”Rezultatele pe care le-am analizat în acest zile sunt de natură să ne ajute să desprindem următoarele concluzii: şcoala liceală românească este extrem de polarizată, cu rezultate foarte bune la liceele teoretice şi cu rezultate foarte slabe la liceele tehnologice. Ca urmare, trebuie să gândim, să adecvăm examenul la programă, pe un tip de şcoală sau alta”, a declarat ministrul Educaţiei, Ecaterina Andronescu.

Schimbare de abordare
Andronescu a adăugat că va încerca, din anul şcolar viitor, să intensifice inspecţiile şcolare, în special la materiile pentru Bacalaureat, şi să organizeze mai multe simulări ale examenului şi că pe durata vacanţei va fi intensificată pregătirea specială pentru elevii care au fost respinşi în prima sesiune. Intr-o asemenea situatie se va efectua pregătire specială cu elevii pentru a doua sesiune a examenului de Bacalaureat, iar la sfârşitul luni august se preconizează o sesiune extraordinară a Senatului, care să se materializeze cu o nouă formă a Bacalaureatului în 2013. “Vom avea dezbatere publică pe această temă, cu actorii interesaţi de acest subiect. În principal putem aborda sistemul francez, în care Bacalaureatul este de mai multe tipuri şi fiecare tip de Bacalaureat înseamnă o rută profesională post-Bacalaureat sau putem să ne gândim la o formulă mai simplă: Bacalaureatul pentru şcolile teoretice şi pentru şcolile tehnologice… Sunt mai multe soluţii pe care le putem aborda”, a declarat Ecaterina Andronescu.
Noul Bacalaureat ar presupune introducerea de probe scrise diferenţiate în funcţie de profil şi filieră. La nivel naţional, pomovabilitatea la sesiunea din iunie-iulie din acest an a fost de 43,04% înainte de soluţionarea contestaţiilor, cu 1,43 la sută mai mică faţă de 2011. Adi BURCEA

To Top

Powered by themekiller.com watchanimeonline.co